- формування в учнів знань про
особливості населення й просторової організації господарської діяльності в регіонах світу та окремих країнах,
- умінь орієнтуватися у світових і регіональних
соціально-економічних, суспільно-політичних, екологічних процесах.
Оскільки
зміст навчального матеріалу з географії визначено з огляду на корисність,
потрібність його за межами школи, навчальна програма розроблена таким чином,
щоб основні компетентності пронизували увесь зміст географічної освіти і робили
його прикладним до життя, формуючи спільні для всіх компетентностей вміння:
- - уміння висловлювати власну
думку усно і письмово,
- - критичне та системне мислення,
- - здатність логічно обґрунтовувати
позицію,
- - творчість, ініціативність,
- - вміння конструктивно керувати
емоціями,
- - оцінювати ризики, приймати
рішення, розв’язувати проблеми,
Структура програми 10 класу на рівні стандарту представлена
вступом і шістьма розділами. У Вступі окреслюються
завдання курсу, особливості сучасної політичної карти світу, аналізуються
ключові проблеми і тенденції світового господарського процесу.
Розділи І-V програми спрямовані на ознайомлення з
соціально-економічними особливостями регіонів світу та регіональних
диспропорцій у розвитку окремих країн. Завершується
вивчення курсу на рівні стандарту
розділом VІ «Україна в
міжнародному просторі», завданнями якого
є розкрити геопросторову структуру світу, визначити місце України на
геополітичній карті світу, окреслити основні вектори сучасної української
геополітики, міжнародні економічні зв’язки з регіонами та країнами світу,
участь України в процесах європейської економічної інтеграції та реалізації
стратегії сталого розвитку.
Наведений у програмі
перелік країн для вивчення є орієнтовним.
Учителю надається право додавати для детальнішого ознайомлення інші країни,
які відповідають інтересам навчального закладу з огляду на його можливі
міжнародні зв’язки, а також пріоритетам зовнішньої політики України з
урахуванням сучасної політико-економічної ситуації у світі.
Про вибраний підручник:
Географія (рівень стандарту) підручник для 10 класу
закладів загальної середньої освіти (автори В. В. Безуглий,
Г. О. Лисичарова) забезпечує
реалізацію компетентнісного освітнього підходу і у повній мірі розкриває теми
курсу географії 10 класу – «Географія: регіони та країни.
Автори
намагалися як найповніше відобразити пізнавальну та конструктивну роль
курсу, щоб підручник став орієнтиром у сучасному інформаційному полі. Для
розвитку самостійності учнів та забезпечення умов реалізації інформаційної
компетенції запропоновано перелік літературних джерел, що будуть корисними для
роботи за рубрикою «Орієнтовні теми для досліджень».
Викладання географії у 10 класі. Рівень стандарту.
Викладання географії у 10 класі. Рівень стандарту.
Немає коментарів:
Дописати коментар