Дуже рада вітати вас на моєму блозі! Маю надію, що ви знайдете тут багато цікавого!

неділя, 23 жовтня 2016 р.

Мандрівка волинським краєм (Берестечко - Дубно - Тараканів форт)

Восени  ночі стають довшим, дні – коротшими. Невдовзі настане зима і тому, мабуть, хочеться використати останню  можливість здійснити мандрівку рідним краєм.

Взагалі, коли ми вирішуємо в мандрівку, то маємо надію, що погода буде  сприятлива.  Однак це не завжди так! Ось цього разу погода нас трішки підвела.
Однак всівшись у зручні крісла нашого тепленького та затишного «Еталона», ми вирушили в мандрівку на Полісся, а саме на Рівненщину.  Ми вирішили відвідати  місце Берестецької битви, побувати в стінах замку у місті Дубно та ознайомитися з Тараканівським  фортом.
Рівненщина зустріла нас похмурою погодою, яка пізніше перейшла у дощову.  Ми побували у заповіднику «Поле Берестецької битви», що у селі Пляшева, саме тут полягло десятки тисяч українських козаків та селян.  Ми побували в  музеї , де екскурсовод розповів про подвиг наших простих українських селян – козаків, про бій, про патріотизм нашого народу (цікава аналогія з сучасністю). Пройшли підземним переходом від   церкви  Святого Михайла (є переказ, що саме тут молився перед битвою Богдан Хмельницький)  до собору Свято-Георгіївського чоловічого монастиря, що побудований у стилі українського бароко,  оглянули козацьку усипальницю.
Наступною зупинкою нашої подорожі став замок, у місті Дубно, - надзвичайно цікава будівля, у вигляді фортеці, що оточена глибоким ровом. Замок  побудований над річкою Іквою. Тут розташувалися два палаци князів литовських, а саме Острозьких та Любомирських.  Ми прогулялися подвір’ям замку, відвідали музеї,  їх експозиції, піднялися на  бастіон замку, оглянули сторожову  вежу «Беатка».  Діти також побували у «Кімнаті кривих дзеркал». Було надзвичайно цікаво, але шкода, що нам не вдалося взяти екскурсовода. Екскурсія в нас вийшла оглядова.
Випивши кави, чаю, придбавши  сувенірники,  ми вирушили у село Тараканів, що знаходиться 10- 15 кілометрів від Дубно, щоб ознайомитися з фортом, військовою спорудою – зразком військово-інженерного мистецтва. Форт сьогодні у занедбаному стані.  Час руйнує його, а також руйнує ставлення до нього. Ми побачили досить міцні стіни форту, які майже всюди обросли мохом та травою, де хазяйнує лише природа. Тут були  розташовані каземати, а також  житлові, складські, господарчі приміщення. Ми побачили залишки гарнізонної  фортової церкви, які наскрізь просякнуті вологою.   Надзвичайно сильне враження справили підземелля форту, його лабіритами можна легко заблукати навіть з ліхтариком. Але не дивлячись на це він виглядає сильним, потужним, романтичним, оповитим таємницями та легендами. Дуже цікавою була розповідь екскурсовода.
Сфотографувавшись на пам'ять,  ми вирушили додому  магістраллю Київ – Чоп.

Підсумок мандрівки. Проїхали незнайомими  містами та селами  Львівської, Волинської та Рівненської. Перетнувши Поліську низовину,  Волинську височину, Мале Полісся,  ми повернулися на рідні терени. Враження від поїздки, маю надію, залишуться у кожного з нас.